Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

İmam'ın sopası yok ki…


Yazma…
Çizme…
Sesini çıkartma demeye getiriyor…
İmam'ın sopası yok ki…

*
İki ay kadar önceydi…
Tashan Business Airport otelinin siyahi Amerikalı resepsiyon görevlisi, odadaki
buzdolabının prizi arızla çıkınca yan odaya yerleştirmişti beni…
Ancak bu değişikliği otel kayıtlarına geçirmeyi unutuyor…
İki gün sonra gemime katılacağım…

*
Sabahın dördünde koridorda bir kıpırdanma…
Polisler birisini arıyor…
Kimseyi rahatsız etmemeye çalıştıkları belli…

*

Birisini uyandırıyorlar…
Muhtemelen ilk önce kimlik tespiti…
Okuduğum kitabı valizime koyup, yeni uzanmıştım yatağa…
Uykuya geçiş yapacağım…
Ertesi gün pazar tatili...
‘’Vay be, kim bilir ne suçu var acaba, bu saatte aldıklarına göre…’’ diye söylenmiştim kendi kendime


*
Zırrrr telefon…
Odamın telefonu çalıyor…
Siyahi resepsiyoncu komik şivesiyle karşımda; ‘’Mistır Jem lutfen uyanin…‘’

*
Öğlene doğru savcının karşısındaydım…
‘’Halkı kin, nefret ve düşmanlığa…’’ dedikten sonra...
Ben de şaşırdım diyor savcı…
Şikâyet var ama ne fiil var ne de bir kanıt…
Sağa sola, dosyalara bakıyor yok…
(…….)
Bir türlü bulunamıyor…
Sabahın dördünde onca yolu gelmişim; keşke çıksa, kendimi savunsaydım diyorum içimden!..

*
Çocuktum ama hatırlarım, askerî darbe zamanlarında bile bu derece baskı, zulüm, yıldırma, korkutma yoktu…

*
Otuz yıldır ülkeyi kan gölüne çeviren PKK’lilere; buyur kardeşim, elini kolunu sallaya sallaya selametle git diyen imam'ın, Laik cumhuriyeti savunanlara baskısı, zulmü, işkencesi reva olduğunda…
Ne yapacaksınız?..
İmam'ın sopası yok ki…
Milliyetçiliği ayaklarının altına alıp, din devletini yerleştirdikçe; yazma, çizme, sesini çıkartma demeye getiriyor netice itibarıyla...

*
Savcılıktan çıkıp otelime döndüğümde resepsiyon görevlisi elimi sıkıp, geçmiş olsun Mistır Jem dedikten sonra; dayanamadım sordum…
Benim yerime kimi uyandırmışlardı?..
Görev için yurtdışına çıkacak bir astsubaymış... Sizin şu Ergenekon gibi olaylar var ya, cok korktu cooook.

Cem Akkılıç
13 Mayıs 2013


17 yorum:

Şener dedi ki...

Böyle olaylar dikta yönetimlerde görülür.İktidar eski kominist rusya uygulamalarıyla yarışıyorsanki.Hukuku elegeçirmek zorundaydılar ve bunu başardılar.Ama her diktatörlük acı bir şekilde tarihe gömülmekten kurtulamamıştır..

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun cesur kardeşim...

Adsız dedi ki...

Polisiye roman gibi bir yazı okurken insan sonunu merak ediyor.Kimsenin hukuki güvencesi kalmadı artık bu ülkede!!!

Saniye Al dedi ki...

232 PKK'LININ GÖZ GÖRE GÖRE GEÇİŞİNİ İÇİNE SİNDİREMEYEN YARBAY, C.SAVCILIĞINA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU...
HAKKINDA İDARİ DİSİPLİN SORUŞTURMASI AÇILINCA İSTİFA ETTİ...
YARBAY: "BEN YETİM BÜYÜDÜM. YETİMHANEDE TÜRK MİLLETİNİN EKMEĞİNİ YEDİM..ANAMI BABAMI TANIYAMADIM AMA ANAM TÜRK MİLLETİDİR, BABAM DA TÜRK DEVLETİDİR. BEN ANAMA BABAMA İHANET EDEMEM. EVLİ DEĞİLİM LİMON SATAR GEÇİNİRİM. EMEKLİ MAAŞIMI ŞEHİT AİLELERİNE BAĞIŞLIYORUM. TÜRK MİLLETİ İLE BİRLİKTE VE AYNI FİKİRDE OLMAK BANA YETER"...

Adsız dedi ki...

her kemalist cehennemin dibini boylayacak buna eminim.

Adsız dedi ki...

ÜSTTE YORUM YAZAN ŞAŞKIN NEYE GÖRE KARAR VERMİŞ??? ALLAHMISIN SEN KİMİN NEREYE GİDECEĞİNİ YAZIYORSUN.

Okan Koç dedi ki...

YA ARKADAŞ DARBE DÖNEMİNDEN KEMALİSTLER KADAR MUTLU OLAN GÖRMEDİM BEN NEYMİŞ O ZAMAN BİLE BU KADAR BASKI ZULÜM YOKMUŞ :)NE BASKI GÖRDÜNKİ BİR GÖZALTIYLA BİR İFADEYLE HALK KAHRAMANI OLDUN?

Okan Koç dedi ki...

Darbeyi kemalistler kadar seven bir güruh yoktur,bu yazıda da ortaya çıkmış.Nasıl darbede bile bu kadar baskı,zulüm yoktu diyebiliyorsunuz?Bir gözaltıyla,ifade vermekle zulüm yada baskı gördüğünüzü mü düşünüyorsunuz?

Cem Akkılıç dedi ki...

4 defa evim basıldı. Hukuksuz yere bilgisayarlarıma el koyuldu. Komşumun hatta kiracımın evine baskın düzenlenip, çocuklarının bile bilgisayarlarına el koyuldu.

Polis aile fertlerimin telefon numarasını internete sızdırdı. Hatta babamın yeni aldığı telefon numarasını gemide denizde çalıştığım için ben bile öğrenememişken internete düştüğünü gördük.

Benim kahramanlık iddiamı nerede okudun cahil?.. Böyle bir iddiam var mı?..

Bu arada artık ev basmaları için ellerine fırsat vermeyeceğim...

Çünkü Ukrayna’da deniz kenarında daire satın aldım :) Çok da ucuz… Doğalgaz bedava gibi bir şey... Benzin 1.5 lira… Halis dana etinin kilosu sadece 7 lira… En kaliteli sigara 2 lira…

Türkiye’de KOL GİBİ vergilerle birilerini zengin etmemeye kararlıyım. Nasıl olsa Amerika’nın işi bittiğinde o birileri deliğe süpürülecek.

Ulusal Bayramlar ve yaz tatillerinde Türkiye'deyim. Mesela gel sen de Anıtkabir’e ilah gör ilah…

Sizler beleş makarna için vatanı sattınız. Utanın… Ama sizlerde utanacak yüz yok… Şamar oğlanına çevirdiler sizi… Açlıkla terbiye edildiniz…

Nasıl olsa her şey Allah’tan değil mi?..

Allah siz Müslümanları sevmiyor. Allahsız Japonya’da deprem oluyor 3 kişi ölüyor… Ama depremde camiler yıkılıyor…
Sen anladın…

Okan Koç dedi ki...

Bir makarnaya tüpe ekmeğe bu milleti muhtac eden sizdiniz yanlış hatırlamıyorsam..Ben akp li değilim ama Tayyip Erdoğan ın çok sevdiğim yönleride var %50 oyu makarnaya bağlayan zihniyet yüzünden zaten bu ülkeden kaybolup gidiyorsunuz.Sizde yerinizi bulmuşsunuz zaten arada kendi bayramlarınızda gelir iki bayrak sallar tatmin olur evinize geri dönersiniz.Biz ilah aramıyoruz zaten bizimki belli siz toprak altında yatandan medet ummaya devam edin ne kadar yardımcı olduğu ortada.Ben sizin gibi yobazca birşeyi savunmuyorum Müslüman bir ülke bu haldeyse bu İslamın değil bizim suçumuzdur biz bunu kabulleniyoruz ama bu ülkeyi güya 'cumhuriyet'kurulduğundan beri süründüren sizlersiniz sizde kendinize yakışanı yapıp kaçmısınız zaten yolunuz açık olsun..

Cem Akkılıç dedi ki...

Ekonomi iyi gidiyor diyorsunuz ama 2002’de Türkiye’de kredi kartı borçlusu 3 bin kişi varken bugün 45 milyona dayandı…

Ekonomi iyi gidiyor diyorsunuz; çalışanların 100%89’u asgari ücretle kölelik yapıyor.

Ekonomi iyi gidiyor diyorsunuz; 2002’de asgari ücretle 26 gram altın alınırken bugün 6 gram alınıyor. 10 yılda kişi başına çalınan altının ağırlığı 2 kilo eder.

Ekonomi iyi gidiyor diyorsunuz; 320 milyar dış borç var.

Biz toprak altındakinden medet ummuyoruz tam tersi siz 1400 yıl önce ölmüş bir Arap’tan medet umuyorsunuz…

Okan Koç dedi ki...

Yine yalan yanlış bilgiler gelmiş şaşırmadım.. Ağustos 2012 rakamlarına göre Türkiye'de %47 asgari ücretle çalışıyor bu Maliye ve Ekonomi Bakanlığı'nın açıklaması sen %89 nerden buldun anlamadım ? Evet dış borç büyüdü ancak o borcun 183 milyar doları özel sektöre ait yani devletle alakası yok ama devlet daha iyi kontrol etmeli dersen katılırım, dedim ya ben AKP nin yanlışlarınıda görürüm.. Altın fiyatında da yanlışlık var 2002 asgari ücreti 184 tl gram altın fiyatı ise 15 tl civarı yani 12 gr civarı alabilirdin bugün ise asgari ücret neti 773 tl altın ise 85 tl yani 9 gr alabilirsin ama altının tüm dünyada yaşadığı inanılmaz artışı göz önüne alırsan bu karşılaştırma gerçekçi olmaz ben sana başka bir örnek vereyim 2002 de asgari ücretle 181 ekmek, 21 kilo dana eti, 143 litre süt, 146 litre mazot alırken 2012 de 303 ekmek, 31 kilo dana eti, 371 litre süt ve 198 litre alabiliniyor yani alım gücü arttı sonuçta bu halk altın yemiyor :)

Son olarak biz Hz. Muhammed(sav) dinine bağlıyız siz ise Atatürk'ün heykellerine..sen zaten bir insanı Arap olarak ayrıştırırsan güya Kemal'in bulduğu milliyetçilik anlayışına ters düşüyosun yani kendi ideolojini bilmiyorsun..Bu son yorumum benim yüzümden İslam'a yada peygamber efendimize laf gelsin istemem Kuran'da da yazdığı gibi sizin dininiz size benim dinim bana..

Cem Akkılıç dedi ki...

Sözcü gazetesinden bir alıntı yapalım.

AKP hükümeti IMF’ye borcun sıfırlandığını sürekli dillendiriyor ancak Türkiye’nin tek dış borç kalemi IMF değil. Türkiye’nin dış borç stoku, AKP’nin iktidara geldiği 2002 yılından bu yana devasa hacimlere ulaştı.

Merkez Bankası verilerine göre Türkiye’nin brüt dış borç stoku 2012’nin son çeyreğinde 336 milyar 863 milyon dolar oldu. Aynı veri, 2002’nin son çeyreğinde 129 milyar 592 milyon TL idi. Bu da son 10 yılda dış borcun yaklaşık üç kat arttığını gözler önüne seriyor.

Kamunun dış borcu ise 2002-2012 döneminde yüzde 59.8 arttı ve 64.5 milyar dolardan 103.1 milyar dolara yükseldi. Kamunun kısa vadeli borcu 11 milyar 40 milyon TL, uzun vadeli borcu ise 92 milyar 77 milyon TL oldu.

Kamunun iç borç stoku da katlandı. 2002’de 155.2 milyar TL olan kamu iç borç stoku, yüzde 163 artışla 2012 sonunda 408.3 milyar TL’ye ulaştı.

Merkez Bankası’nın dış borcunun 22 milyar dolardan 7.7 milyar dolara gerilerken özel sektörün dış borcu yüzde 425’le artış rekoru kırdı.

Bu dönemde net 183 milyar dolar büyüyen özel sektör dış borcu 43.1 milyar dolardan 226 milyar dolara çıktı. Özel sektörün dış borcunun 137 milyar 193 milyon TL’sini uzun vadeli borçlar oluşturdu.

Vatandaşın bankalara borcu 38 kat arttı

AKP döneminde en hızlı artış hane halkının borçluluğunda yaşandı. AKP’nin 10 yıldır uyguladığı ekonomi politikaları nedeniyle reel alım gücü gerileyen halk, borçlanarak tüketiyor. Tüketici kredileri ve bireysel kredi kartları ile yapılan borçlanma 2002-2012 döneminde tam 38 kat büyüdü. Kredi kartlarındaki borç bakiyesi 2002-2012 arasında 4.1 milyar TL’den 68.8 milyar TL’ye yükseldi.

Mayıs 2013 itibariyle ise mevduat bankalarının verilerine göre tüketici kredileri 201,8 milyar liraya, kredi kartı harcama tutarı da 80,9 milyar liraya ulaştı.

***

Sen sanırım altının ayarlarını karıştırdın... 18 ayar ile 24 ayar arası farklı...

Mesela kendi sektörümden örnek vereyim sana... 2002 de gemilerde çalışan en alt personel 1800 USD dolar alırken son 7 yıldır bu rakam sadece 700 dolar...

Eee tabi insan çoğalınca değeri düşüyor. Bakınız İslam ülkeleri!..
Finlandiya'nın nüfusu 7 milyonu geçer mi? Ama dünyanın cebine cep telefonu soktular.

Sen şimdi bu yazdıklarım için Cem Akkılıç İslam'ı kötülüyor dersin. Evet kötülüyorum... Çünkü İslam ülkelerine çok sık gidiyorum. Pislik içinde yüzüyorlar adeta... Hırsızlık, Fuhuş o biçim. :)

Geçelim tekrar AKP'ye;

2002 yılından sonra halkın gelirkerinde müthiş bir düşüş oldu... Eğer 2002 yılında sigortalı çalışan sayısı 100%89'sa, ki devlet verileri öyle gösteriyor, şimdi senin verdiğin rakam işsizliğin boyutlarını göstermiş oldu.

Yani sigortalı işçi sayısı düşmüşse bu zaten işsizliği gösteriyor :)

Bütün bunlar AKP isimli Amerikancı partinin marifetleri...

Okan Koç dedi ki...

Son yorum dedim ama cevap hakkı doğdu..
Ben asgari ücretli %49 dedim bu işsizlik oranını göstermez tam tersi asgari ücretlilerin azalıp gelir düzeyinin yükseldiğini gösterir. .İşsizlik 2002 de %10 iken 2013 Şubat ayına görede %10,5 şu anda..

İslama laf söylemişsin haddin olmayarak ama İslam ülkelerinin içinde bulunduğu durum İslam ın tam kavranamamış olmasından dolayıdır zaten.Fuhuş ve hırsızlık demişsin şu anda Kuran şeriatına en yakın idare Suud rejimi ve orada ikiside çok düşük seviyede emin ol..Bizim gibi laik müslüman ülkelerde ise tavan yapmış durumda gördüğün gibi.

Bankalara borcun artma nedeni ise artık halkın kredi kullanabilmesi zamanındaki inanılmaz faizler yüzünden zaten halk bankaya, kredi kartına yanaşamıyordu..Bugün ise düşük faizler nedeniyle çoğunluk ev araba alırken kredi kullanıyor..Tabi faiz haram,kemalist ve laik ülkemizde ise herşey serbest..neyse onlarında zamanı gelir sağlıcakla kal..

Cem Akkılıç dedi ki...

Bir defa Türkiye laik bir ülke değil. ABD'nin Ilımlı İslam'ı ile yönetiliyor. Laiklik 1938'de bitti. Ülke o zamandan beri peşkeş çekiliyor.

Şu anki asgari ücreti tartışmaya gerek yok seninle. Beleş makarnaya talim edip, ben dünyanın en zengin doğal kaynaklarına sahip ülkesinde yaşıyorum ama neden açım diye soramayan DİNCİLER var ülkemizde.

Çünkü bunları din afyonu ile uyuttular...Merak etme bunu da bizzat Yahudiler yaptı.

800 lira maaşla ancak soğan ekmek yersin.

Usta senin karşında 1994 yılından beri dünyayı kaç defa dolaştığını bile bilmeyen birisi var… Müslüman ülkelerini avucumun içi gibi bilirim… Oradaki kadınların nasıl yanıp tutuştuklarını görmek için onların gözlerine bakmak yeterlidir.

Ürdün’de cami önünde Uzakdoğulu küçük kız çocuklarını pazarlıyorlar.

Mısır’da oruç tutup akşam fuhuş yapıyorlar.

Zaten leş gibiler. Hırsızlık o biçim… Geminin iskandil vidalarını bile söküp çalıyor Müslümanlar. Eee açlık olan yerde hırsızlık olur. Suudi Arapların oğlancılığa düşkünlüğü ortada. Mısırlı kadınlar Türkiye’ye gelip bikini ile denize giriyorlar. Uçakla Mısır’a dönerken yolda kara çarşaflara bürünüyorlar. Sen bunları yaşamadın bu nedenle bilmezsin.

Dünyada bağımsız tek bir İslam ülkesi var mı? Yok.. Atatürk’ün laik ülkesinde vardı. Ama bu dinciler illa emperyalistlere bağımlı olacağız dediler.

Libya dünyanın tek borçsuz ülkesiydi… Evlenenler bedava ev sahibi oluyordu. Benzin ve Doğalgaz bedava gibi bir şeydi. Kaddafi İtalyan ve Fransızları ülkeden kovdu. Ülke kaynaklarını vatandaşlarına aktarıyordu. Ülke refah içinde yüzüyordu. Bağımsızlık böyle bir şeydir...

Amerika gördü durumu ve gene hep yaptığı gibi dincilikle, şeriatla Kaddafi’yi indirdi. Yani halkın önüne şeriat masalını attı… Şeriatı getireceğim dedi. Dincilerde korkunç derecede Amerikan seviciliği var. Kaddafi gitti, şeriat geldi ve A.B.D Müslümanların kanını emiyor…

Ha bir de şu masal var, 1400 yıldır anlatıp dururlar. Gökten bir ateş düşecekmiş ve Yahudiler yok olup, Müslümanlar rahat edecekmiş. 1400 yıldır bir düşemedi şu ateş topu. Bu masalı uyduranlarda zaten Yahudiler. Erbakan’ın bir sözü vardır; Yahudi kendisine küfür ettire ettire yine kendisine taptırır. 14 asırdır çoğalın ve Yahudiler yok edin masalı Yahudilerin taktiğidir. Ne kadar çoğalırsan o kadar açlıktan sürünürsün.

Hadi Müslümanlar 1.5 Milyar oldular. Adana’nın nüfusu kadar olan İsrail’i yok etsinler artık, neyi bekliyorlar?. Sakın bana İsrail’in arkasında Amerika var deme… İslam’ın orjini Suudi Arabistan Amerika’nın ta kendisi olmuş çünkü.

Sağlıcakla kal.

Metin dedi ki...

imamı getirenler pişman olacaklarmı acaba?filistinde israil devleti kurulduğunda da bir sürü salağı din ile uyutmuşlardı.

Sami dedi ki...

İmam dünya tarihinin en büyük yolsuzluğu yapmış haberimiz olmamış.Askeri vesayet diye yaygara kopartıyorlardı ama hiç değilse askerler varken böylesine hırsızlıklar olmuyor vatan pekekeye peşkeş çekilmiyordu.Cemaat dün iyiydi şimdi kötü oldu.
245 milyar AVRO lüp lğp edilmiş.Bende diyordum millet neden 800 lira maaşa talim ediyor diye.

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı