Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

Denizciye…


Destansı yolcuğun başlarında, köpük köpük dalgaların vurduğu, güvertesinde denizcilerin hep bir ağızdan marşlar söylediği yaşlı geminin limandan ayrıldığı buruk ama heyecanlı günlerdi…

Gözleri nemli genç kızların, denizcileri kederle uğurladıkları o fırtınasız vedalar çoktan geride kalmıştı...

Şimdi ise, kamaralarda su bardakları içinde kurumayı bekleyen manolyaların sessizliği vardı...

Hatırlıyorsun değil mi?..

Yeniden tüm yalnızlığımız ve özgürlüğümüz ile okyanusların kalplerine gidiyorduk...

Heyamola!

Makinelerin düzenli ve tok sesinde, cesur denizcilerin tuhaf yaşantısının ve gemi hayatının tek düze ritmiydi bu...

Bir bakıma her yönüyle unutulmuşluk gibiydi denizlerde olmak. Akşam olup da gizli bir toplantı yapar gibi, silyon fenerinin altında gökteki en uzak yıldızları bile avuçlayıp, kampananın sesiyle uyandığımız sabahlar…  Hiç saymamıştık, kaç gün kaç gece geride kalmıştı diye…

Çelikten yuvamızda denizin her rengine, rüzgârın her sağanağına, dalgaların her çarpışına ve mevsimlerin tüm döngüsüne göğüs gerdiğimiz anlarda ne kadar da özgürdük aslında...

Yılbaşı gecesi evde olacak mıyız acaba diyerek iç geçirdiğimizde, kaç aşk mektubu yazıp da, şuracığı olmadı diyerek buruşturup denize fırlatmıştık?..

Bambaşka bir özlemdi bizimkisi, benzemiyordu hiçbir şeye!..  

Peki ya, Gölcük’te denizaltının kulesinde dikildiğimiz anları anımsıyor musun?..

En coşkulu günlerdi…

Heyecandan uçuyorduk o güvertede… Yanımda, ‘’şimdi bu gemiyle ne güzel seyir yapılır’’ dediğini çok iyi hatırlıyorum. Uzaklara bakıyordun sen o esnada… Okşar gibi dokunmuştuk küpeşteye...

Nasıl unuturum; ‘‘şapkanı ters çevir Cem’’ değişini… Ellerim sıkıca periskopta, gözlerim çürüğe ayrılmış ölümü bekleyen Guppy’e bakarken…

Ahh… Zaten bir denizcinin de sonu yapayalnız ölmek ya da gemisiyle birlikte denize mühürlenmek değil midir?..

Cem Akkılıç
9 Temmuz 2011

14 yorum:

Neslihan Nimetçi dedi ki...

Eşimde denizcidir. zorluklarını hep birlikte yaşarız. Malesef ülkemizde denizciliğe verilen değer sıfır. wowturkey sitesinin ipliğini pazara çıkarttığınız günlerden beri takip ediyorum sitenizi.. yazı için içtenlikle teşekkür ediyorum Cem bey.

Ayşe Sezgi dedi ki...

HARİKASINIZ … Okurken kendimi denizde ve bir geminin güvertesinde hissettim.

Teşekkürler bu güzel yazı için.

Mehmet Ün dedi ki...

Cem Akkılıç bunu bilerek yapıyor. Okuyanın içini daraltıp, aynı zamanda ferahlatan ilginç ve çarpıcı bir yazı daha karşımızda. Şiirsel zenginlikte barındırıyor. Bende kendimi güvertede hissettim. Siteniz favorilerim arasında...

Melih dedi ki...

Daha önce neden sayfalarını görmedim ki diye hayıflandım.Sen adamı sarhoş edersin arkadaş. Dolduruyorum rakıyı kadehe… manolyalar kurusada keyfimiz bitmesin … şerefine üstadım.

Oğul Akile dedi ki...

Bu yazı, resmen bugün Deniz Kuvvetlerimizin geldiği acıklı noktayı anlatıyor. Hem de çok net anlatıyor. Teşekkürler...

Demet dedi ki...

Harika bir yazı. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Şiirsel bir yorum, harika olmuş... Teşekkürler Cem Akkılıç... ellerine sağlık.

Meryem Kocabaş gemisi dedi ki...

küçük bir çocukken,hayaLLerin içinde,oyuncakLarımLa oynuyordum. hiç biri beni memnun etmedi.Birgün deniz kenarında kumsaLda oynarken gözLerimim önünde masmavi bir denizin üzerinde gemiLeri gördüm ve hayaL etmeye çaLıştım.GemiLeri yüzdüren ben oLmak istedim.Kağıda masmavi denizin üstünde bir gemi çizip boyadım.ama denizin üstünde durmadı.YıLmadım.Yapıcam dedim.Onu kağıttan bir gemi yaptım ozman denizin üzerinde durup;Bana bu güzeL hayaL için çok çaLışmam gereketiğini öğretip,inandırdı.O gemiLerin bir kaptanı oLmak istiyordum. HayaLimi gerçekLeştirmek çok zamanımı aLsada,yinede inandım ve başardım.'' ŞUAN masmavi denizLere bakan bir KAPTANIM ''....!

Kaptan Önder Yılmaz

BARIŞ ÖZDEMİR dedi ki...

yüreğine sağlık cem abi.anlatmaya kelime dagarcığımın yetmediği hislerim su an nutkumda biz kimsesiz dilsiz umut yocusu denizciler adına teşekkür ediyorum BARIŞ ZİMENYA

Cem Akkılıç dedi ki...

Barış kardeşim çok teşekkür ederim... Sağolasın...

Adsız dedi ki...

cem deniz kuvvetlerinden bahsediyorlar benden bahset deniz kuvvetlerinde huhuhu cuların peşine düştüğüm için görevden nasıl uzaklaştırıldığımdan.korhan

BuSe Özülkü dedi ki...

Çok özendim mi desem kıskandım mı desem bilmiyorum. Yaşam tarzıdır, bambaşkadır.

Cem Akkılıç dedi ki...

Denizcilik alışkanlık yapar.

Adsız dedi ki...

Şiirsel ve büyüleyici...

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı