Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

Tehdit-i aksan sökmez bize


'Ceng ü cidal-i arbede etme avam ile
Say kıl nefsin ile cihad' diye buyurmuş bir profesör hocamız, ismimi vermeden beni işaret ederek.

Bir eğitmen! olduğunu öğrendiğim aynı zamanda bir reklamlama (bir tür lamlamlama icadcısı) uzmanının, güzel Türkçemizi kullanarak konuşmasını isterdim ama anladığı dilden cevap vermek gerekirse ve dilimiz döndüğünce...
O zaman derim ki ben de;

Tehdit-i aksan sökmez bize,
kaldı ki korkmayız demirden bineriz biz daima trene,
en iyisi sen bak kendi işine, haydi yürü git mahallene...


Şimdi bir de bunun üzerine dönüp desem ki Selçuk Hoca efendi hazretlerine;


Selam verdim rüşvet değildir diye almadılar.
Hüküm gösterdim faydasızdır diye mültefit olmadılar.
Ve aynen devamla tam peşine;

Söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil dersem, beşyüz yıl önceki Fuzuli'den...

Ne dersiniz; anlar mı ki acaba cambazlama üstadımız Selçuk Hoca?

Cem Akkılıç
14 Mayıs 2008


* * *


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Blog ödülleri açıklandı
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Yüzbinlerce yazı arasında
En çok okunanlar


Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı