Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

Zonguldak’tan yola çıkan kamyonlar


Ferhat Çalışkan’la konuşuyoruz, diyor ki; rahmetli babam derdi ki, ''seçimi hiç bir zaman seçmenler belirlemez''. Daha ben merakla ''peki kim belirler?'' diye sormadan yanıtını yine kendisi veriyor; ''saymanlar belirler''.

Ben ''birazda kömür belirler'' dediğimde basıyor kahkahayı. Hemen ardından ''Zonguldak’tan yola çıkmış mı kamyonlar'' diye sorunca gülmeyi bir tarafa bırakıp düşünmeye başladım. Orada fabrika kaldı mı acaba gerçekten. Türkiye altı yıldır geri vitese takmış külüstür kamyonet gibi karanlık bir tünelde ilerlerken, yoksulluğa çare olamayan AKP, kömür dağıtarak oy topluyor.
Bu yılın başlarında çıkan haberlerde duymuştuk, AKP’nin, milletin öz malı olan kömürü rüşvet gibi dağıttıktan sonra, 144 milyon borç taktığı Türkiye Taş Kömürü kurumu uçurumun eşiğine gelmişti. İşin bence ironik kısmını oluşturan, dağıtılan 7.4 milyon ton kömürün, rakamları ters çevirdiğimizde yüzde 47 gibi bir oy ile geri dönüp, iktidar partisine; ''buyurun iktidar sizindir'' diyen çoğunluktur. Önümüzdeki seçimlerde bakıp göreceğiz. Acaba saymanlar mı, yoksa kamyonlar mı belirleyecek seçimin kaderini.

Yasağın kaldırılması için iki nedenim var
You tube uzunca bir süredir yasak ve erişime engelli. Çağdaşlaşmayla arası ciddi biçimde bozuk olan bir partinin yönetimindeki Türkiye’de normal aslında bu tür uygulamalar. İnternetten öcü gibi korkuyorlar, çünkü özellikle blog yazarları önemli şekilde muhalefet yapıyor ve günden güne yazılı ve görsel medyaya alternatif oluşturuyorlar. Bu gerçeğin farkına varan Başbakan Tayyip, kendisine ve partisine yapılan en ufak eleştiriye bile tahammül edemediği için yasaklanan site sayısı artış gösteriyor.

Bana gelince; Türkiye’de fotografları araklanıp ''slayt show'' haline dönüştürülerek, fona da eşekten çifte yemiş gibi böğürüp türkü karışımı bir gürültü ile hakkında video yapılan tek blog yazarıyım. Adıma yapılan bu muhteşem, Paul Fishbein’i bile kıskandırıp yerinden hoplatacak videolara ve şerefsizliğin en büyük örneğini gösterip bıkmadan, usanmadan her gün you tube’a film postalayan ahlaksızlara rağmen, ben you tube’un açılmasını istiyorum. 

Bunun için iki geçerli nedenim var; birincisi yasakların asla çözüm olmadığına eskisinden daha fazla inandığımdan dolayı, ikincisi ise; hakkımda film yapan soytarıların, aslında benim reklamımı yaptıklarının bilincine varamayacak kadar kalıtsal salak olduklarını herkesin görüp, anlamasını istediğim için.

Yüzü varsa çarpalım
Bir okurum wowturkey nokta com ile ilgili bir mesaj gönderdi. Diyor ki yazısında; ''Efendim ben uzun süredir o siteye üyeyim ve orada ne oyunlar döndüğünü anlamaya başladım. Bugün itibarıyla 1300 civarı mesaj yazmışım ve neredeyse tamamı boşa, çünkü nasıl bir site olduğunu anlamama yardımcı olmak için bana sürekli ya eksi verdiler ya da mesajlarımı sildiler. Dün Türkiye'ye giriş yasağı olup olmadığını sordum Burç Acar'a, beyefendi neye inanıyorsan inan dedi, simdi delil topluyorum, yüzüne çarpmak için… Saygılar.''. Mesut G.
 
Site sahibinin ne kadar zor durumda kaldığı ve psikolojisinin kritik noktaya dayandığını göstermesi bakımından bu mesajın önemli olduğu bir gerçek. Zaten kendisi bu tür sorularla karşılaşacağını bildiği için, eskiden bol miktarda ajitasyon yapıp, Cumhuriyet ve TSK düşmanlığını körüklediği sitesine çok nadiren giriyor ve hayaletleri oynuyor.

Cem Akkılıç
25 Kasım 2008

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı