Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

Beyaz gemi...

Uçsuz bucaksız bozkırın kenarında küçük bir köy vardı, hepi topu üç beş haneli... 

Bu köye ara sıra gezgin bir satıcı uğrardı vadileri aşarak... 

Kadınlar satıcının etrafında toplanırlar, alış veriş yaparlardı... 

Yine bir gün ılık rüzgârda dans edercesine salınan uzun saplı şıralcınların arasından çıka geldi satıcı...

Ahali  paramız yok diyerek o gün alış veriş yapmadı, satıcı çok bozuldu bu duruma ve aslında hepsi zengin diye sitem ederek yoluna devam etti...

Onca yolu teptim, hiç bir şey satın almadınız. Oysa hepinizin hayvanları, verimli toprakları var...

*

Köyün çıkışında, küçük çocuk tozlu yolda ilerleyen küskün satıcıya bakıyordu merakla...

Göz göze geldiler...

Ne bakıyorsun öyle dedi satıcı, çocuğa  seslenerek...

Senin de paran yoktur...

Tam o esnada çocuğun dedesi çıka geldi... 

Yaşlı adam satıcının yanına yaklaştı... 

İşleri kesat giden adam, gür sakallı ihtiyara bakıp; neden torununa bir çanta almıyorsun, okul çağı gelmiş diye söylendi...

*

Dede torun neşeyle yola koyuldular toprak yolda...

Çantasına sarılan çocuk dedesiyle Issık Gölü'ne gidiyordu Beyaz Gemi'yi görmek için...

İhtiyar dürbününü çıkarttı...

Torununa uzattı... 

Çocuğun neşesi daha da artmıştı...

Parıltılı ıssız gölün minik dalgalar vuran sahiline boylu boyunca uzandı çocuk...

Beyaz Gemi mutlaka oralarda olmalıydı...

Çantasıyla konuştu...

Küçük yüzünü kapatan dürbüne ayar çekti...

*

Demir kapının mazgalı açıldı, hep o bilindik sesiyle...

Gardiyanın sesi duyuldu, soğuk duvarlarda yankılanarak...

"Cem Akkılıç tahliye, hazırlan..."

Beyaz Gemi'yi kapattım, kitabın en heyacanlı yerinde... 

Çocuk mutlaka görmüş olmalıydı diye düşünerek, kalktım...

*

Cezaevi koridoru maltanın labirenti andıran beton geçitlerinde gardiyan eşliğinde yürüyordum özgürlüğe, adım adım, sessizce...

Beyaz Gemi'ye ulaşmak umuduyla...

CEM AKKILIÇ

15 Şubat 2024

AKP döneminde Hayalet Gemi'de başımdan geçen "serüveni" anlattım... Buradan okuyabilirsiniz. 

Cem Akkılıç


Ahlak ve vicdan yoksunları...


İddia ediyorum; daha önce böyle bir yargı KUMPASI'nı ne duydunuz ne de gördünüz. Ergenekon, Balyoz Kumpasları'na rahmet okutur bu KUMPAS... 


CEM AKKILIÇ'a kurulan AKP kumpasları serisi...


Hukuk Fakülteleri'nde öğrencilere izletilmesi gereken bir ibret belgesi.


İzleyin, çüş artık diyeceksiniz.


5 yorum:

Adsız dedi ki...

Beyaz gemiye selam olsun .👏

Adsız dedi ki...

Çok sevindim cem kardeşim

Deniz Ulman dedi ki...

Sandik ellerinde her sekilde kazaniyorlar....mühürsüz oylar bile gecerli sayildi.

Adsız dedi ki...

Cehalet mahvetti ülkemizi.Herkesin oy vermesi sakıncalı.

Adsız dedi ki...

İktidar hedeflerine ulaşmak için önce eğitimi sonra hukuku devşirdi.Başta kalmasının nedeni bu.Şimdi anayasayı takmıyorlar.

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı