Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

Aptallar...

Çarşıda pazarda turladım bugün...

Bildiğiniz çarşı pazar değil, uzaklara uzandım...

Üç buçuk yıl yaşadığım taaa Kamboçya'ya...

Kırgızistan'da fink attım...

İsveç'i, Fransa'yı, Kanada'yı, Avustralya'yı değil, dünyanın en fakir iki ülkesini seçtim...

*

Samudera markete baktım...

O en sevdiğim Avustralya'dan ithal edilen vakumlu poşette dilim olarak satılan ikiyüz elli gramlık birinci sınıf bonfile mesela...

Fiyatı aynı...

Sekiz yıl önceki etiketi aynen üstünde duruyor...

*

Narodni markette gezindim...

Kırgızistan'ın marketler zinciri...

Dokuz yıl önce afiyetle yediğim, o en sevdiğim Orta Asya'ya özgü hamurlu tatlıların fiyatında zerre oynama yok... 

Sihanoukville'nin aynı bizimkine benzeyen halk pazarına daldım...

İki bin riel'e sabah akşam içtiğim o hindistan cevizi, hâlâ aynı fiyat iyi mi!..

Utanmasalar, indirim yapacaklar!..

*

Keza...

Bişkek'in en işlek caddesindeki evlerin kirası on yıl önceki ile aynı...

Araştırana, internet her şeyi gösteriyor, gözlere soka soka...

*

İnsan bu tabloya bakınca; sormadan edemiyor...

Yahu Kamboçya'nın kralı, Kırgızistan'ın başbakanı...

Sizler ya çok dürüstsünüz ya da süzme aptalsınız!..

Hortumdan, vurgundan çakmıyor olabilirsiniz!..

Çakmasını biliyor da, vicdanınız el vermiyorsa...

Unutun hepsini!..

Gelin Türkiye'ye...

Yılda bir değil, ayda bir değil, haftada bir değil, günden güne iğneden ipliğe nasıl zam sokuluyor, bizzat yerinde uygulamalı olarak öğrenin...

Hem de "dünya lideri" olup, dünyanın sizi kıskanması garanti...


CEM AKKILIÇ 

13 Ekim 2023

Dingo'nun ahırı... başlıklı yazıma buradan ulaşabilirsiniz. 



Haydi bakalım AK Troller... Doğru Gazze'ye... Filistin naraları atan "muhafazakâr" kesime Cem Akkılıç'dan çağrı var!..


Hiç yorum yok:

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı