Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

Francesco evine döndü...

Beş yıl önceydi...

Gezginci kılıklı Francesco solcu bir adamdı... 

İtalya'da evi olmasına rağmen Kamboçya'da sokakta yaşamayı tercih ediyordu... Bazı akşamlar bana gelir, laflar, politika konuşurduk... Bir İtalyan olmasına rağmen futbolu sevmez, futbolcuların çok para kazanmasından hoşlanmazdı...

Tayyip Erdoğan'ı sevmiyor, diktatörlerden nefret ediyordu... 

Türkiye'deki seçim atmosferini internetten onunla takip ediyorduk... Hiç bir şey anlamıyor olsa da, sırf eğlence olsun diye Muharrem İnce'nin mitinglerini izlettirmiştim ona... 

*

Ekmeleddin faciasından sonra İnce'nin adaylığı kadayıf gibiydi...

Sonrası malum...

Dik duran İnce, inceldiği yerden koptu, gitti...

Ne alengirli mevzular döndü, hâlâ muamma...

*

Ben Türkiye'ye döndüm...

Geçen beş yılın iki buçuk ayını Kamboçya'da Göçmenlik Tutukevi'nde, kırk iki ayını Silivri'de duvarlarla konuşarak geçirdim haksız yere... 

Diktatör yüzünden...

*

Bu defa sahneye Kemal Kılıçdaroğlu çıktı... 

Yanımda arkadaşım Francesco yok hâliyle... 

Seçim ikinci tura kaldı, bıçak sırtında...

Beş yıl öncesi zihnimde canlanıyor; o müthiş coşku, özgüven ve ardından gelen koyu hezimetle birlikte düş kırıklığı içimi burkuyor...

*

Türkiye tam bir yol ayrımında... Böylesi bir keskin viraja hiç girilmemişti...

Ya AKP kazanacak karanlığa mahkûm olup, orta çağ bataklığında debelenmeye devam edeceğiz ya da rotasını beğenmediğim CHP kazanacak, kurtuluş için en azından bir kapı aralanacak...

Virajın sonu uçurum mu olacak, düzlük mü!..

*

Ve...

Bana gelince:

Diktatör'ün despotluğu yüzünden kendi ülkemde hayatım kâbusa çevrildi...

Francesco ise evine döndü...


CEM AKKILIÇ

20 Mayıs 2023

Cem Akkılıç 



 



Hiç yorum yok:

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı