Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

İçerisi mi iyi, dışarısı mı?..

"Hayatımda ilk defa nezarete alınan birisi kitap okuyabilir miyim diye sordu" dedi polis memuru...

Türkçe öğretmeniymiş, atanamayanlardan...

Yasak olmasına rağmen karşılıklı ikişer sigara tüttürdük nezarethanenin girişinde...

Valizimi açıp, kitabımı aldım...

Vedalaştık...

*  *  *

Ertesi gün...

Metris'e tıktılar beni...

Yastık yok, yatak nemli, battaniye leş, nevresim niyetine battal çöp poşeti...

Acil butonuna bastım, gardiyan gelip, beğenmediysen Hilton'u dene bundan sonra diye söylenip mazgalı suratıma çarparcasına kapatıp gitti...

İki gün sonra...

İngilizce öğretmeni hava yarbay'ı dört dal sigara yolladı, tutuklu avukat kitap verdi, ODTÜ'lü öğrenci üst kattan ipe bağladığı poşetle gofret yolladı...

Tek kişilik hücrelerdeyiz, voltaya tek kişi sırayla çıkabiliyor... Kovid önlemiymiş...

Avukatın kitabını bitirdiğimde, iş insanı bir mahkûm okuduğu kitabı yolladı... Onu da yedim âdeta... İş insanı voltadayken yarbay'a; "Cem abiye kitap dayanmıyor" dedi...

*  *  *

Ben Metris'i boyladıktan üç gün sonra Sedef Kabaş tutuklandı...

Herkes Zeki Müren'in çok iyi Türkçe konuştuğunu zanneder, hayır... Müren ağdalı konuşurdu...

Sedef Kabaş, Önay Alpago, eski AKP'li Turhan Çömez muhteşem konuşuyorlar dilimizi...

*  *  *

Bir hafta sonra...

"Müthiş kalabalık" nedeniyle beş metrekarelik hücreme iki kişiyi daha sıkıştırdı Metris yönetimi...

*  *  *

Otuz beş gün sonra...

Silivri'ye şutlandık...

*  *  *

On ay sonra...

İnsanlar soruyor...

İçerisi mi iyi, dışarısı mı?..

Geçen gün kuruyemişçiye elli lira uzattım, bir paket sigara, üstü yirmilik ile antepfıstığı istedim...

Kilosu dört yüz elli lira olmuş...

Bu meret uzaydan gelmiyor, bu ülkede yetişiyor...

Çakmak on lira...

Bu parayla beş altı yıl önce piknik tüpü alınıyordu...

*  *  *

İçerisi mi iyi, dışarısı mı?..

*  *  *

Ne yaptınız bu güzelim ülkeye!..

Yuh sizin kalıbınıza...

CEM AKKILIÇ

6 Aralık 2022


Asgari ücret 5500 TL. Antepfıstığı siz bu yazıyı okuduktan sonra 500 TL. olur...

Asrın Tayyip'ine karşı zafer üstüne zafer kazanıyorum... 8. BERAAT...

Üst mahkeme de beni haklı buldu ve asrın Tayyip'i'nin başvurusunu esastan reddetti...








1 yorum:

Adsız dedi ki...

ÜLKE KAN AĞLIYOR ARTIK BİRİLERİNİN BİRŞEYLER YAPMASI GEREK.

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı